Com ja vam introduir en l’anterior publicació, el consumisme, juntament amb l’obsolescència programada, és un dels principals factors que influeixen en el consum de la població. Però, en què consisteix el consumisme?
El consumisme és la tendència immoderada a comprar tota mena de productes, sovint prescindibles, normalment provocada per la publicitat. Les empreses, mitjançant la publicitat, creen necessitats que no existeixen: fan creure als consumidors que necessiten productes que realment són prescindibles i, d’aquesta manera, aconsegueixen que tots els vulguin comprar, moltes vegades, de manera desesperada.Font: linkedin.com
Influències de les persones famoses
Les celebritats, experts en xarxes socials i altres influencers poden promocionen productes als seus seguidors, la qual cosa pot augmentar la demanda d'aquests productes entre les seves audiències. Això és una conseqüència de la falta d’esperit crític de la societat dels nostres temps.
Tots coneixem a Ibai Llanos, un Streamer molt popular entre els joves. Diverses empreses han contactat amb ell per promocionar diversos productes i, d’aquesta manera, atraure a la seva audiència i guanyar nous consumidors.
Hem preguntat a la classe amb el tema “Et consideres una persona consumista”? Aquests són els resultats
La gran majoria dels alumnes afirmen no ser consumistes, però hi ha una petita part de la classe que, obertament, diu ser-ho. Això ens podria indicar que, almenys a la nostra classe, el consumisme no ens afecta tant com sí que ho fa l’obsolescència programada. Tot i això, molts d’aquells que diuen no ser consumistes han afirmat que, de manera puntual i en comptades ocasions, també han sigut víctimes de la publicitat i han acabat comprant algun producte que, potser, no hauria calgut comprar.
Som feliços consumint?
Considerem que el consumisme és una felicitat momentània perquè som feliços durant un temps, el moment en què obtenim un producte nou. En aquest temps estem contents perquè és nou, perquè ens agrada, però després deixem de ser feliços i volem un de nou. Acumulem a casa un munt de productes que ni tan sols sabem que tenim sense haver gaudit d’ells realment.
Noms dels participants: Ian Sánchez, Gabriel Neto, Marc Viciana i Adrián Gómez.
La gran majoria dels alumnes afirmen no ser consumistes, però hi ha una petita part de la classe que, obertament, diu ser-ho. Això ens podria indicar que, almenys a la nostra classe, el consumisme no ens afecta tant com sí que ho fa l’obsolescència programada. Tot i això, molts d’aquells que diuen no ser consumistes han afirmat que, de manera puntual i en comptades ocasions, també han sigut víctimes de la publicitat i han acabat comprant algun producte que, potser, no hauria calgut comprar.
Considerem que el consumisme és una felicitat momentània perquè som feliços durant un temps, el moment en què obtenim un producte nou. En aquest temps estem contents perquè és nou, perquè ens agrada, però després deixem de ser feliços i volem un de nou. Acumulem a casa un munt de productes que ni tan sols sabem que tenim sense haver gaudit d’ells realment.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada