Les innovadores faltes del Arraona: una bona solució?

Un punt que preocupa al nostre alumnat són les sancions que té el nostre institut, les quals no són les més comunes, ja que moltes no se sap ben bé perquè es posen ni la seva importància. I això molesta molt a l’alumnat. Aquestes faltes es posen a través de l’ITEscola, una aplicació que tenen tots els pares i que utilitzen els professors per fer-los arribar informació important com aquestes faltes o, al principi de curs, la classe de cada alumne. Tenim diferents tipus de faltes, i aquestes van de menys importància a més, i cada tres faltes negatives que aconsegueixes, comporten la següent falta negativa més greu. Però també hi ha una falta positiva, la B, que no aporta res en concret, ja que els professors no les valoren per la nota.

Aquestes faltes són necessàries, ja que els alumnes cada vegada perden més el respecte al professorat, i es necessita algun tipus de càstig.


FALTA BON COMPORTAMENT (B): Aquesta falta s’utilitza quan un alumne s’ha comportat molt bé, o ha fet molt bé alguna activitat.


FALTA MATERIAL (M): La falta de material, s’utilitza quan un alumne no porta el material necessari per realitzar la classe. És bastant necessària.
FALTA DEURES (D): Falta que se't posa quan no fas els deures, però aquesta falta no s’acostuma a utilitzar, ja que els professors moltes vegades demanen deures però no els revisen.
VAGA (V): És una indicació del fet que has faltat a causa d’una vaga. És una falta útil per evitar posar faltes sense justificar innecessàries.
FALTA RETARD: Se't posa quan arribes tard a una hora que no sigui la primera. Crec que hauria de tenir unes conseqüències majors a la falta de primera hora, ja que saps que has d’estar a classe, i si arribes tard té menys justificacions.

FALTA RETARD DE PRIMERA HORA: Falta que et posen si arribes tard a primera hora.

FALTA SENSE JUSTIFICAR: Falta per no estar a una hora de classe. És una falta bastant bona perquè està clar quan es posa i la seva importància.
FALTA D’ACTITUD (A): Falta per mal comportament més lleu Tres faltes d’aquestes equivalen a una incidència. Està bé, però caldria aclarir millor per què s’aplica en cada cas.
INCIDÈNCIA (I): És la segona falta més lleu i tres faltes d’aquest
es equivalen a una amonestació. Considerem que està bé tenir una falta més greu, però cal aplicar-la de millor manera, ja que es posa molt a la lleugera.

AMONESTACIÓ (AM): Aquesta és una falta molt greu per un gran mal comportament, però normalment es posa quan s’arriba a les 3 incidències. Aquest és una falta que sí s’aplica quan toca.

EXPULSIÓ DE CLASSE (EC): Aquesta falta comporta sortir de classe. Es posa quan un alumne porta tota l’hora molestant. És bastant poc comuna, però es sol posar de manera justificada.
EXPEDIENT (E): Amb l'acumulació de faltes o amb una actitud molt negativa, l’alumnat se'n va expulsat del centre els dies que l’equip directiu decideixi. És una falta actualment molt criticada, perquè si als pares dels alumnes no els importa gaire, és com un dia de festa per l’alumne. Per això, darrerament en comptes d’una expulsió a casa s’ha fet quedar a l’alumne en qüestió a Netejar de 14.30 a 15.30 amb les dones de fer feines


Pensem que les faltes estan ben justificades i són una bona idea perquè són una manera de notificar a casa l’actitud o la motivació que té cada alumne: si es porta bé, si fa alguna trastada, si no treballa… Però també pensem que s'haurien de tenir més en compte les faltes de Bon
Comportament (B) perquè és una falta que molt poques vegades es posa, o directament ni es posa i creiem que per part del professorat s'hauria de fomentar una mica més.


Creiem que les faltes que té l’Arraona tenen algunes coses bones, com que són acumulatives o que hi ha diferents nivell de faltes depenent del que ha fet l’alumne. Però també  pensem que hauria d'haver-hi alguns canvis, ja que les faltes que tenim no fan que canviï el comportament dels alumnes, i, fins i tot, hi ha vegades que l’empitjora, perquè l’alumne considera que és injusta.


El primer seria que els professors s’aprenguin les faltes que hi ha i per què es posen cadascuna, ja que moltes vegades un professor diu que alguna cosa equival a una falta, però un altre professor diu que equival a una altra, i això confon a l’alumnat. 

Després també seria d’ajuda passar un llistat als alumnes amb les faltes que els poden posar i per què. Així aniríem amb més amb compte de les
coses que fem i seríem més conscients de les possibles conseqüències. 



Per últim, nosaltres posaríem alguns càstigs que fessin reflexionar més a l’alumnat, com enviar-los a una classe d’un curs inferior o superior o deixar-los sense pati. Aquestes mesures serien molt més molestes de complir per un alumne i intentarien portar-se millor per no haver  de comp
lir-les.



Fet per Biel Melero Fernàndez, Mario Botargues, Izan Rodriguez, Izan Rubio i Adrià March.

Comentaris