L'odi digital: la nova era.

                                                         

Avui dia, moltes persones que després d'hores d'estudi o de treball es senten cansats o avorrits opten per l'opció de l'oci digital amb l'objectiu d'entretenir-se o passar-s'ho bé.


Centrant-nos als joves, pensem que aquests nous tipus d'oci s'estan fent molt populars. Cada vegada hi ha més videojocs que gràcies a com estan fets fan que estiguis pegat a la pantalla hores i hores.


A més, gràcies a l'arribada de les xarxes socials al nostre dia tenim la capacitat de connectar-nos amb totes les persones del món. Ens podem enviar missatges instantanis amb amics, familiars i coneguts.


Les més famoses són Instagram, Whatsup, TikTok, Facebook i l'antic Twitter ara X. Seguidament, cada vegada som més persones qui en comptes de quedar un dia a l'aire lliure i anar a fer un passeig preferim estirar-nos al nostre sofà de casa i connectar-nos amb el nostre millor amic i jugar al nostre joc preferit.


Fem una petita reflexió... quant de temps utilitzes tu mateix aquestes xarxes socials?







Altres fonts d'oci que cada vegada està augmentant més el seu ús són les plataformes de pel·lícules i sèries. Tenim aplicacions amb infinits continguts per entretenir-nos. Qui no ha fet una marató de la sèrie que estàs veient?
El temps de lleure i dedicar-lo al que ens interessa és normal fins al moment que passen a ser excessius i arriben a treure'ns el nostre temps de vida.

¿Ens sentim vius quan estem 4 hores jugant a videojocs? 3 hores parlant amb el nostre amic per l'insta? Veient tiktoks durant 5 hores seguides? És clar, la resposta és no.






Des de la nostra reflexió nosaltres identifiquem 2 problemes. Qui no s'ha topat amb propaganda o publicitat digital quan hem estat fent servir l'internet? Pràcticament, podem afirmar que en totes les aplicacions o articles gratuïts es poden trobar.

Totes aquestes publicitats, encara que siguin discretes o no les fem massa cas, ens entren pels ulls, i acabarem trobant (o més bé ella a nosaltres) una que ens cridi l'atenció. Això ens fa estar constantment actius al "món online" i voler estar connectat en ell molta estona.
Tota aquesta pluja de publicitat ens fa anar d’un lloc a altre, d’aplicació en aplicació de web en web…i sense adonar-nos el temps passa. Una hora, dues, tres…





Per això animem pensar quan éreu petits, simplement perquè és quan més ens hem sentit vius. Aquesta essència de voler sortir, de voler jugar i de sentir són les que cada vegada menys experimentem.


Incitem a mirar més enllà de la pantalla i sortir d'aquesta “caverna” on encara que no ho sembli, moltes dones i homes es veuen atrapats.


Perquè què és l'oci, sinó una forma de viure la vida i sentir-se viu.



    

            


                               Bruno Sicilia

                               Dani Ulloa

                               Derek Ramiro

                               Joel Castro





Comentaris