Projectes, projectes i projectes


Una de les característiques del nostre centre són els projectes.  És difícil descriure els projectes, però amb les nostres paraules, són unes assignatures innovadores que no es realitzen a tots els instituts, però que cada cop s’estan aplicant en més centres. Per exemple, a prop del nostre institut hi ha l’Escola Institut Virolet on també realitzen projectes, però també hi ha altres instituts com el Joan Oliver on no fan projectes.



A l’Institut Arraona, a 4t d’ESO, estem fent ara mateix cinc projectes: cinema, un projecte on has de gravar la teva pròpia pel·lícula; info arraona, on has de fer un blog sobre els temes que més t'interessin; xifres històriques, on ens informarem sobre la 2n Guerra Mundial i realitzarem un còmic sobre Hitler; giro per Itàlia, un projecte relacionat amb Italia; i música ecològica, on haurem de crear la nostra pròpia cançó que parli sobre l’ecologia.



Treballar d’aquesta manera ens pot ajudar durant la nostra vida laboral, ja que es fan moltes presentacions  orals davant de la classe, i és de suposar que això ens otorgarà unes habilitats que ens ajudaran a explicar els nostres projectes en futurs càrrecs de responsabilitat.

Un altre aspecte que valorem positivament seria els pocs deures generats i que tens l'agenda més lliure, perquè la majoria de la feina es fa a classe i en grup. Això et dona una mica de tranquil·litat en moments en els quals tenim moltes tasques i exàmens d’altres matèries. 

Per altra banda, prenem a fer recerca, ja que calbuscar molta informació, i d’aquesta manera millorem les nostres habilitats de recerca, amb informació segura i veraç

I per últim, els projectes fomenten la imaginació i la llibertat d'expressió, ja que als projectes només et donen unes indicacions sobre què has de fer, però després ets tu qui esculls els temes que vols, i això et motiva a fer les activitats, ja que ho fas sobre allò que t’agrada i t’interessa.



Els projectes també tenen aspectes no tan positius, com podria ser la pèrduda d’hores d’altres assignatures, ja que preferim rebre conceptes més específics que siguin beneficiosos pel nostre futur, com pot ser matemàtiques, si ens volem dedicar a alguna professió relacionada amb els números, i no fer projectes sobre temes que ens seran intranscendents. Per altra banda, a vegades les tasques no són interessants per a tots els alumnes, llavors alguns no treballen, no ajuden al grup i perden l’interès en les activitats. I així, les hores de projectes sovint es converteixen una desconnexió.

Si treballem per projectes, volem treballar amb gent afí a nosaltres, ja que hi ha moltes vegades que els grups són escollits pels professors, i no acabem de treballar còmodes, i tot i que puguin pensar que ens fan bé ajuntant-nos alumnes amb diferents perfils, la majoria de les vegades sempre acaben fent la gran part del treball una o dues persones, que són les que més interès per l’activitat o per treure bona nota



En conclusió, nosaltres pensem que els projectes són una gran idea per millorar l'aprenentatge dels estudiants, ja que aquests tenen moltes coses positives, com fer que perdis una mica de vergonya a l’hora de presentar, també fa que tinguis més coneixements de recerca i imaginació. Però també té punts negatius, com que perds hores de classe, que les podries fer servir per fer una altra assignatura més rellevant pel teu futur.



Fet per Biel Melero, Mario Botargues i Adrià March.

Comentaris