Recuperacions: la salvació perduda de molts

Les recuperacions eren una manera que tenien els alumnes que havien suspès alguna assignatura per demostrar que podien aprovar-la . Aquestes recuperacions sempre s’havien fet com un examen que es realitzava després que acabés el curs o a través d’un dossier que s'entregava al final de curs. Si aprovaves aquest examen o treball, t’aprovaven l’assignatura.



Fa un any, aproximadament, van treure les recuperacions del juny per un motiu simple: creava desigualtat. Per una banda, pensem que no és just que aprovin les persones que es passen tot l’any sense estudiar i treguin les mateixes notes que altres alumnes, que estudien de manera contínua.
L'objectiu d’aquest canvi, doncs, és fomentar que els alumnes estudiïn de manera contínua, i no fent un esprint a final de curs.


Nosaltres pensem que les recuperacions són importants perquè pots tenir els coneixements de l’assignatura, però per tenir un mal dia, suspendre-la. Per exemple, si el dia de l'examen de la matèria no estem passant per un bon moment i no ens podem concentrar en l’examen i no ens surt bé, o potser també potser perquè ens han ajuntat molts exàmens en una mateixa setmana, o inclús en un mateix dia i no hem tingut temps d’estudiar prou per aprovar o treure bona nota en aquest examen.

Així que les recuperacions van bé perquè són una segona oportunitat per poder aprovar, tot i haver-la suspès anteriorment.



Nosaltres, personalment, als alumnes que no aproven alguna assignatura els deixaríem que fessin algun tipus de recuperació per aprovar la matèria, però també els faríem fer una prova el següent curs per demostrar que segueixen sabent-se el tema.



Fet per Biel Melero Fernàndez, Mario Botargues, Izan Rodriguez, Izan Rubio i Adrià March.

Comentaris