Sabadell, per la seva mida i la població, és una ciutat amb un servei propi d’autobusos, amb un total de 23 línies diferents amb parades repartides per tot el territori. Però, un servei públic, per tenir una bona reputació, ha de complir també amb la usabilitat: ha de ser eficient, rendible, i satisfactori.
Ara bé, està l’empresa encarregada, TUS, complint aquests requisits? En altres paraules, estan contents els veïns a l’hora de fer servir aquest servei?
Hem fet una enquesta als estudiants de l’Arraona, sobre, entre altres coses, l’estat del servei del transport públic. Els hem preguntat sobre la freqüència amb la qual passen, altres problemàtiques que probablement presenta el servei, i finalment, per a resumir, la seva experiència fent servir l’autobús (de l’1 al 5). També els hem preguntat sobre les línies que fan servir més sovint, encara que això és només per a veure tendències (per exemple, a quina línia es produeixen més incidències).
La primera pregunta que hem fet ha sigut per veure quina gent fa servir el transport públic. Hem vist que la major part de la gent que ha respost el fa servir, sigui freqüentment o de tant en tant. Aquesta pregunta també ens servirà per a comptar “doble” les respostes de les persones que han dit que el fan servir freqüentment.


Podem veure que un 60% dels enquestats diu que la freqüència de les línies està bé, mentre que un 40% es queixa de que haurien de passar més. Això encara no es suficient, ja que no sabem quins són els que ja estan contents i quins no, pero podem trobar-ho filtrant les respostes per la gent que ha dit que no.



Efectivament, podem comprovar que la mitjana de valoració del transport públic és del voltant de 3,8 estrelles. Això significa que estan proveint un bon servei a la ciutat de Sabadell, específicament a Can Llong, però encara falten unes quantes millores per a aconseguir una bona optimització del servei.
Hem fet una enquesta als estudiants de l’Arraona, sobre, entre altres coses, l’estat del servei del transport públic. Els hem preguntat sobre la freqüència amb la qual passen, altres problemàtiques que probablement presenta el servei, i finalment, per a resumir, la seva experiència fent servir l’autobús (de l’1 al 5). També els hem preguntat sobre les línies que fan servir més sovint, encara que això és només per a veure tendències (per exemple, a quina línia es produeixen més incidències).
Primera pregunta: fas servir el transport públic?
Segona pregunta: Quines són les línies que més utilitzes?
També hem preguntat quines línies utilitzen amb freqüència, i la que ha sortit amb la major freqüència absoluta ha sigut l’L55 i després l'L11. Queden sense utilitzar l'L12, L14, L15 i L23, que no han tingut cap vot. Podem observar doncs que, la majoria dels estudiants de l’IES Arraona venen des de Can Rull, Can Llong i Castellarnau.
Tercera pregunta: Creus que la freqüència amb la qual passen els autobusos és correcta?
Podem veure que un 60% dels enquestats diu que la freqüència de les línies està bé, mentre que un 40% es queixa de que haurien de passar més. Això encara no es suficient, ja que no sabem quins són els que ja estan contents i quins no, pero podem trobar-ho filtrant les respostes per la gent que ha dit que no.
Observem un patró molt important aquí: Les persones que es queixen de la baixa freqüència, són justament les que voten l’L11. No creiem que sigui casualitat, si només una coincidència perquè sí que és veritat que aquesta línia passa cada 30 minuts. I encara que no ho creieu, hi ha molta gent que viu a Castellarnau que depenen del transport públic.
Quarta i cinquena pregunta: Sobre les línies dels festius
Aquestes dues preguntes són menys importants, ja que les línies festives passen només els diumenges i festius, és a dir, componen menys del 20% del servei. Però també ens serveix, ja que les línies dels dies festius, segons el que pensa la gent, són molt limitades entorn d'horaris i cobertura.Darrera pregunta: valoració general del servei
Efectivament, podem comprovar que la mitjana de valoració del transport públic és del voltant de 3,8 estrelles. Això significa que estan proveint un bon servei a la ciutat de Sabadell, específicament a Can Llong, però encara falten unes quantes millores per a aconseguir una bona optimització del servei.
Fet per: Dani Masdeu, Andreu Mármol, Pau Jiménez, Victor Garrido. Almunes enquestats des de primer d'ESO fins a segon de batxillerat.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada