Com ja sabeu (si seguiu les nostres entrades), Can Llong és un barri amb entorn agradable i amb uns equipaments de qualitat. Però, ara, la pregunta en la qual ens fixarem en aquest article és la següent: Ho és a l’àmbit de l’educació?, és a dir, tenim bones escoles i instituts a Can Llong?, hi ha suficients centres per a cicles mitjans o superiors?
Primer farem un recull dels centres educatius que tenim a Can Llong, tant d’educació primària, com d’educació secundària i de cicles, si és que n’hi ha. (Important: en aquesta entrada només tractem els centres públics.)
Escoles d’educació primària
Escoles d’educació secundària
En canvi, pel que fa als centres d’educació secundària, podem notar un dèficit: només tenim 2 instituts per a la (creixent) població que conformen els estudiants, i encara que això no tingui gaire importància, aquest any, a primer d’ESO ja són una mitjana de 30 alumnes per classe, i això fa que pugin les ràtios de professors : alumnes considerablement. Afegim que per aquesta causa, hi ha hagut manifestacions en contra de la ràtio actual.
També detectem mançances en ofertes de postobligatoris, per a la gent que vol fer cicles (o programes de formació-inserció), això suposa un problema: s’han de traslladar fora del barri per a poder obtenir aquesta educació, ja que Can Llong no té centres en els quals s’imparteixen aquests tipus d’educacions.
Dit això, podem contrastar aquestes opinions que tenim amb les respostes al formulari:
És suficient l’oferta educativa obligatoria del barri?

La majoria de veïns opinem que l’oferta educativa obligatòria del barri és suficient, però mai han dit que aquesta no sigui un excés. Igualment, pot ser que ells no la vegin excessiva, sinó, suficient, i adaptativa als estudiants que la demanen.
I altra pregunta molt important: els estudiants que no van a l'IES Arraona i que fan cicles o universitat, s'han de desplaçar fora del barri per a accedir a aquests recursos educatius?

Aquesta pregunta era exclusiva als que no feien l’ESO. És massa incorrecte perquè quasi tot el nostre cens ha sigut l’institut com a sí (si heu fet l’enquesta persones alienes a l’IES Arraona, gràcies!), però encara així, hi ha gent que s’ha de desplaçar fora de Can Llong, tant per a fer cicles o els programes de formació-inserció.
La nostra conclusió es dividirà en tres apartats ben diferenciats: l’educació primària, excessiva, l’educació secundària, deficient, i l’educació optativa, pràcticament inexistent (obviant el batxillerat, ja que aquest és impartit per tots els centres d’educació secundària). Amb tot i això, l’educació ja existent és relativament bona.
Primer farem un recull dels centres educatius que tenim a Can Llong, tant d’educació primària, com d’educació secundària i de cicles, si és que n’hi ha. (Important: en aquesta entrada només tractem els centres públics.)
Escoles d’educació primària
- Can Llong
- Mas Boadella
- Virolet
Escoles d’educació secundària
- Arraona
- Virolet
En canvi, pel que fa als centres d’educació secundària, podem notar un dèficit: només tenim 2 instituts per a la (creixent) població que conformen els estudiants, i encara que això no tingui gaire importància, aquest any, a primer d’ESO ja són una mitjana de 30 alumnes per classe, i això fa que pugin les ràtios de professors : alumnes considerablement. Afegim que per aquesta causa, hi ha hagut manifestacions en contra de la ràtio actual.
També detectem mançances en ofertes de postobligatoris, per a la gent que vol fer cicles (o programes de formació-inserció), això suposa un problema: s’han de traslladar fora del barri per a poder obtenir aquesta educació, ja que Can Llong no té centres en els quals s’imparteixen aquests tipus d’educacions.
Dit això, podem contrastar aquestes opinions que tenim amb les respostes al formulari:
És suficient l’oferta educativa obligatoria del barri?
La majoria de veïns opinem que l’oferta educativa obligatòria del barri és suficient, però mai han dit que aquesta no sigui un excés. Igualment, pot ser que ells no la vegin excessiva, sinó, suficient, i adaptativa als estudiants que la demanen.
I altra pregunta molt important: els estudiants que no van a l'IES Arraona i que fan cicles o universitat, s'han de desplaçar fora del barri per a accedir a aquests recursos educatius?
Aquesta pregunta era exclusiva als que no feien l’ESO. És massa incorrecte perquè quasi tot el nostre cens ha sigut l’institut com a sí (si heu fet l’enquesta persones alienes a l’IES Arraona, gràcies!), però encara així, hi ha gent que s’ha de desplaçar fora de Can Llong, tant per a fer cicles o els programes de formació-inserció.
La nostra conclusió es dividirà en tres apartats ben diferenciats: l’educació primària, excessiva, l’educació secundària, deficient, i l’educació optativa, pràcticament inexistent (obviant el batxillerat, ja que aquest és impartit per tots els centres d’educació secundària). Amb tot i això, l’educació ja existent és relativament bona.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada