Com vivien els profes sense pantalles?

La influència de la tecnologia a l'educació cada dia és més gran, i per això hem volgut parlar amb alguns professors de l'Institut Arraona ,perquè ens donin la seva opinió al respecte i ens comparteixin les seves experiències pròpies.

Els professors als quals els hem fet les preguntes són: Paco Suárez, de tecnologia i digitalització; Àngels Ruiz, de socials; i Marc Boleda, d'educació física.
Els hem seleccionat perquè volíem tenir els punts de vista de docents que han passat per diferents èpoques de l'ensenyament.. 




Com heu pogut escoltar, els professors coincideixen que mentre estudiaven, els alumnes no tenien cap ordinador i que s'utilitzava el projector del professor. Com a eines per estudiar s'utilitzaven els llibres, enciclopèdies, i inclús la màquina d'escriure o les gravadores.

Els canvis més notoris que han notat de treballar sense tecnologies a treballar amb tecnologies, principalment han sigut que es pot fer la feina més ràpidament, que tenim més fonts d'informació, així com la manera d'emmagatzemar els treballs.

Amb la pregunta de com ha ajudat la tecnologia a les seves assignatures, el Marc ens comenta que a Educació Física quasi mai no s'utilitzen les tecnologies, i que està content que els alumnes puguin descansar una mica de les pantalles i treballar en activitats físiques.
El Paco, al ser professor de tecnologia, sempre ha d'utilitzar les noves tecnologies, i l'afavoreixen moltíssim a la seva assignatura, tot i que intenta fer tota mena de treballs.
Finalment, l'Àngels, de socials, diu que li ha afavorit pel fet que en molt menys temps els alumnes poden accedir a molta més informació.

Finalment, tots tres coincideixen que tot i que l'ús de la tecnologia ens ha ajudat a tots, hauríem de mantenir el fet de realitzar treballs amb paper i llibre.

Judit, Irene i Ada

Comentaris