Entrenament de boxa a classe




En aquesta entrada es plantegen tres preguntes a una professora amb la finalitat de conèixer quina va ser l’experiència més compromesa que ha viscut al llarg de la seva trajectòria professional. A través del seu testimoni, descobrim una situació que reflecteix la realitat de molts centres educatius de màxima complexitat.
Un centre de màxima complexitat és un centre educatiu amb unes característiques educatives especials que ajuden a famílies i alumnat quan existeixen necessitats concretes.

En primer lloc, volem esbrinar quina va ser la "liada" més grossa que va presenciar la Verónica durant la seva pràctica docent. En segon lloc, quin va ser el protocol d'actuació davant la situació i, finalment, quina és la perspectiva.


La professora Verónica ens explica de nou una nova situació encara més difícil que va presenciar. Va ser una baralla molt violenta entre dos alumnes a una l'aula del centre. “Les baralles eren habituals, però aquella va ser especialment dura”, relata.
Tres professors van intentar separar els alumnes, però la situació es va descontrolar. Enmig del caos, ella va rebre un cop de puny no intencionat per part d’un dels implicats que li va fer molt mal. Fins i tot amb la intervenció de més personal docent, separar els nois va ser molt complicat i es va necessitar un gran esforç per evitar que el conflicte empitjorés.

Davant d’aquesta situació, es va alertar immediatament la resta del personal docent i es va seguir el protocol establert per gestionar conflictes greus. Els alumnes implicats van ser expulsats de l'aula i es va trucar a les seves famílies per informar de la situació. 

Amb perspectiva, la docent considera que aquella situació posa en evidència les grans dificultats a què s’enfronten els centres de màxima complexitat. "Aquest tipus d'instituts no haurien d’existir perquè perpetuen les desigualtats socials", afirma. A més, defensa que caldria més suport institucional, tant en recursos com en personal especialitzat, per poder gestionar adequadament aquestes situacions.


Miquel Fernández i Marc Carrillo

Comentaris